De Historische Kring Loenen (hierna HKL) respecteert uw privacy conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Deze privacyverklaring is van toepassing op al onze publicaties en activiteiten. Bij gebruik van de website of deelname aan activiteiten geeft u aan ons privacybeleid te accepteren.
Met welk doel verzamelen wij persoonsgegevens?
Wij bewaren en gebruiken persoonsgegevens alleen voor het correct uitvoeren van onze werkzaamheden en/of het voldoen aan toepasselijke wet- en regelgeving. Door het verstrekken van uw gegevens geeft u ons toestemming deze te gebruiken voor het doel waarvoor u ze heeft verstrekt. Persoonsgegevens worden niet gebruikt voor andere doeleinden.
Het gaat om de volgende gebruiksdoelen:
- Van leden vragen wij persoonsgegevens om de Vechtkroniek te kunnen versturen, om contributie te kunnen innen en om leden te informeren over nieuws en activiteiten.
- Van deelnemers aan activiteiten vragen wij persoonsgegevens om betalingen te kunnen verwerken en informatie te kunnen verstrekken over betreffende activiteit.
- Van klanten van onze webshop vragen wij persoonsgegevens om betalingen te kunnen verwerken en om de gevraagde artikelen te kunnen verzenden.
Wij delen geen persoonsgegevens, tenzij u hiervoor vooraf toestemming hebt gegeven.
Welke gegevens verzamelt de HKL?
Voornaam, achternaam, lidnummer, adresgegevens, e-mail, telefoonnummer, IBAN en betaalwijze.
Hoe lang bewaren wij persoonsgegevens?
De persoonsgegevens van leden vernietigen wij binnen vier weken na afloop van het jaar waarin het lidmaatschap wordt beëindigd. De persoonsgegevens van deelnemers aan activiteiten en klanten van de webshop vernietigen wij binnen vier weken na afloop van het jaar waarin de activiteit heeft plaats gevonden, dan wel de aankoop is gedaan.
Verwerkingsverantwoordelijke
Dat is de HKL, gevestigd aan de Westerklip 8, 3632 TD Loenen aan de Vecht, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 40482743.
Uw rechten
U heeft het recht om de persoonsgegevens die wij van u bewaren in te zien. U heeft ook het recht om gegevens te wijzigen of te laten verwijderen (recht vergeten te worden). Als u al uw gegevens wilt laten verwijderen, schrijft u zich op dat moment uit als lid.
Voor het inzien, aanvullen, wijzigen of laten verwijderen van uw persoonsgegevens kunt u contact opnemen met onze ledenadministratie (secretaris@hkl.nl) of via het contactformulier op de website. Wij beantwoorden uw verzoeken zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen een maand.
Klachten
Wij doen ons uiterste best om zorgvuldig met uw gegevens om te gaan. Mocht u hierover vragen of opmerkingen hebben, dan horen wij dat graag. We willen u ook wijzen op de mogelijkheid tot het indienen van een klacht bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. Dat kan via de volgende link: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/contact-met-de-autoriteit-persoonsgegevens/tip-ons.